Cei care împart tot

Cu-adevărat, n-am să vă dau nimic
Nici blid, nici ţol, nici har, nici firfiric
De ce să vă reţin, din ce vă place ?
Cu-adevărat, dormiţi, vă rog, în pace !

 

Cu-adevărat, nimic n-am să vă dau
Nici rai, nici iad, nici Omega, nici Tau
De ce să vă răpesc sublimul timp ?
Visaţi, vă rog, în Hades, sau Olimp !

Cu-adevărat, de ce fel de cuvinte
Aveţi nevoie-n inimă, şi minte ?
Nu eu sunt priceput să vi le spun
Trăiţi, în cer, sau casa de nebuni

Cu-adevărat, vegheaţi să se muncească
Şi jos, în iad, şi-n fabrica cerească
De ce să vă opresc prea scumpa trudă ?
Munciţi, vă rog ! Natura este crudă !

Cu-adevărat, cândva, ştiam nimic
Nici astăzi, să câştig un firfiric
De ce să vă reţin să înmulţiţi
Plăcerea de-a fi singuri, fericiţi ?

Cu-adevărat, cu vorbele-mi de clacă
Chiar Dumnezeu, prea bunul, ce să facă ?
Şi totuşi, numai El îmi mai suportă
Sporovăiala lungă, pe aortă

Cu-adevărat, şi scrisul, chiar, e trudă
Cititul, ascultarea lui, asudă
De ce să vă opresc să fiţi cuminţi ?
Rugaţi-vă, vă rog, doar pentru sfinţi !

Liviu Florian Jianu – 13 ianuarie 2009

About Mădălina lu' Cafanu

M'am cățărat în blog şi mă uit la stele... View all posts by Mădălina lu' Cafanu

6 responses to “Cei care împart tot

Nu ciocăniţi ! ...ies eu din când în când.

