Colind …

Lerui, Ler, daruri de pom,
Fă-mă, Doamne, fă-mă om
Să mai am un veac, putere,
Să-ţi fac binele, avere
Lerui,Lerui, de Crăciun,
Fă-mă, Doamne, fă-mă bun
Nici prea mare, nici prea mic
Cât să intru-n cer, un pic
Lerui, Lerui, Lerui, Ler,
Fă-mi şi inima, un cer
Sub cetina-i să adune
Gând curat, şi fapte bune
Lerui,Lerui-Te-voi,
Să ne mângâi, să ne-nmoi
Lerui,lerui, meri domneşti
Să ne ierţi, să ne-ntăreşti
Ca un măr, ca o gutuie,
Inimii, să-Ţi fim căţuie
Ca o inimă de pom,
Fă-mă, Doamne, fă-mă om …

Liviu Florian Jianu

About Mădălina lu' Cafanu

M'am cățărat în blog şi mă uit la stele... View all posts by Mădălina lu' Cafanu

8 responses to “Colind …

  • octavpelin

    Madi, frumos colind si ingerasii de copii pe care i-ai postat, sper ca nu o sa fie o noua generatie de sacrificiu ?!
    o zi minunata 🙂

    Like

  • Alexandru Marin

    dar eu nu stiu ce inseamna ler. si nu sunt singurul 🙂

    Like

    • Madi

      6 definiții pentru ler ▷ declinări

      ler substantiv neutru nearticulat articulat
      nominativ-acuzativ singular l’er l’erul plural
      genitiv-dativ singular l’er l’erului plural

      LER interj. Cuvânt care apare ca refren în colinde, cărora le dă un anumit colorit eufonic. [Var.: léroi, léroloi, lérui, lérului interj.] – Probabil lat. [Ha]llelu[iah, Domine].
      Sursa: DEX ’98 Trimisă de LauraGellner, 19 May 2004 Greșeală de tipar

      ler/lérui/lérului interj.
      Sursa: Dicționar ortografic – Trimisă de siveco, 10 Aug 2004 – Greșeală de tipar

      LER interj. (se folosește, ca refren, în colinde pentru a le da un anumit colorit eufonic) [Var. lerui] /Probabil din [Ha]llelu[iah] Doamne
      Sursa: NODEX | Trimisă de siveco, 21 Aug 2004 | Greșeală de tipar

      ler 2 s.n. (reg.) 1. vreme, timp; floarea vârstei. 2. farmec, haz.
      Sursa: DAR | Trimisă de blaurb, 30 Jun 2006 | Greșeală de tipar

      ler 1 interj. (pop.) 1. cuvânt-refren în colinde. 2. (înv., s.n.) gust, plac, dorință; și leroi, leroi interj.
      Sursa: DAR | Trimisă de blaurb, 30 Jun 2006 | Greșeală de tipar

      Ler – Împărát s. pr. m.
      Sursa: Dicționar ortografic – Trimisă de siveco, 10 Aug 2004 – Greșeală de tipar

      Sursa: DEX online 😉

      Like

  • MIKA

    Ai fost nominalizata la premiu de catre Cristian,asa ca nu te-am mai nominalizat si eu ,dar il meriti.
    Zi frumoasa sa ai ! (la Tm ploua)

    Like

    • Madi

      Sunt supărată Mika … de azi dimineaţă aştept să vină muncitorii pentru bucătărie (mi-am luat liber ca să termin azi, să pot face şi eu mâine un pic de mâncare), stau pe loc … în plus am văzut că în balcon se infiltrează apă de la vecina de deasupra mea … a început să cadă şi varul … mă lasă puterile … gata …

      Mulţumesc din tot sufletul pentru premii !
      Promit să revin !
      Sărbători cu bine !

      Like

  • danette

    Fa-ma Doamne, fa-ma om ….. foarte fain !
    Pupici Madi si ai ceva de la mosu` pe pagina mea .

    Like

Nu ciocăniţi ! ...ies eu din când în când.

