Confucius

” Spune-mi şi voi uita, arată-mi şi poate îmi voi aduce aminte, implică-mă şi voi înţelege ! ”

” Scăpaţi-vă de înţelepţi, alungaţi profesorii: atunci poporul va fi de o sută de ori mai câştigat. ”

” Arta de a conduce constă din alegerea corectă a funcţionarilor. Trebuie ridicaţi oamenii corecţi pentru ca ei să poată pune presiuni asupra celor incorecţi, căci astfel cei incorecţi (strâmbi) pot fi îndreptaţi. ”

” Conştiinţa – lumina inteligenţei pentru a distinge binele de rău. ”

” Să înveţi fără să gândeşti este fără sens, să gândeşti fără să înveţi este periculos. ”

” Vrei să trăieşti cum se cuvine ? Învaţă mai întâi să mori ! ”

” Când vezi un om bun, încearcă să-l imiţi, când vezi un om rău, analizează-te ! ”

” Ia seama dacă ceea ce făgăduieşti este drept şi cu putinţă, căci făgăduiala este datorie curată ! ”

” Omul superior acţionează înainte de a vorbi, iar apoi vorbeşte în conformitate cu acţiunile sale. ”

” Unde se găseşte un om care să fie pentru sine însuşi un cenzor sever, un martor, un acuzator, un judecător, care să-şi recunoască vina, să se cheme el însuşi în faţa tribunalului conştiinţei sale, să se recunoască vinovat şi să se pedepsească ?

Sursa: Citatepedia

About Mădălina lu' Cafanu

M'am cățărat în blog şi mă uit la stele... View all posts by Mădălina lu' Cafanu

5 responses to “Confucius

Nu ciocăniţi ! ...ies eu din când în când.

