Ninge cu pâine

 

Băncuţa mea

Ţi-am pus o jumătate de pâine în cutie,
Şi mâna unui preot va legumi la ea,
Aş vrea să îi ajungă, ca-ntreaga sărăcie
A lumii, să o umple, şi pâine să îi dea –

Din pâinea-mi jumătate, fă, Doamne, o minune –
Să ningă numai pâine, să ningă lin şi sfânt,
Să nu mai moară nimeni de foame pe pământ,
Doar Ţie să se roage, să facă fapte bune –

 

Bulgăraşi

Eu ştiu că Tu, ce toate, în cer ni le asculţi,
Şi rugii mele dărui, senin, milostivire…
Şi ninge lin cu pâine pe oamenii desculţi,
Şi ninge lin cu pâine, pe cei dintr-o iubire –

Şi iată, fără iarnă, că iarna e în toi –
Şi Domnul ninge, ninge, cu mâinile de pâine –
Şi-n pâine se îmbracă sărmanii lumii goi –
Şi ninge lin cu pâine şi-n ziua de apoi,
AŞa cum lin va ninge şi-n ziua cea de mâine …

 

Păşind prin iarnă

Iar dacă nu va ninge, ca păsările fiţi …
Ce-n jitniţe n-adună, ca crinii ce se-mbracă
aşa cum nimeni n-are veşminte de arginţi …
şi mulţumiţi când ninge cu Domnul nostru, parcă …

Jianu Liviu – Florian

About Mădălina lu' Cafanu


2 responses to “Ninge cu pâine

Nu ciocăniţi ! ...ies eu din când în când.

